Dane techniczne wybranych modeli:

Ford serii F.

Auto kultowe dla tego segmentu i chociaż niedostępne oficjalnie w sieci dealerskiej w Polsce, to możliwe do kupienia w imporcie prywatnym. W internecie bez trudu można znaleźć oferty nowych Fordów F-150 w okolicach 80 tysięcy zł. 85 tys. zł kosztował Ford F-150 z silnikiem V8, 4,6 l z 2-metrową skrzynią. Niski kurs dolara jest tu dodatkowym atutem. W USA Ford F-150 kosztuje od 12,5 do 24 tysięcy dolarów.
Fordy F doczekały się już 11. generacji. Model ten przynosi Fordowi 25% jego zysków (najlepiej sprzedające się auto w Ameryce). W testach zderzeniowych amerykańskiej NHTSA otrzymał jako pierwsze auto tego segmentu 5 gwiazdek za bezpieczeństwo. Ma 5,7 m długości, prawie 2 m szerokości. Wykończenie kabiny jest porównywalne z każdą osobową terenówką. Zbiornik mieści 114 l paliwa. Auto nie jest najtańsze w utrzymaniu. Średnie zużycie paliwa to 17,5 l/100 km. Sprowadzenie tego samochodu to trochę fanaberia, ale jeśli ktoś naprawdę kocha pick-upy, to tylko Ford. 

 

Nissan Navara

Jest to najlepiej sprzedające się auto tego segmentu w Europie i w Polsce. Charakteryzuje się dużą siłą uciągu, dużą pomysłowością wykonania, dobrym wyposażeniem. C-Channel to unikalny system mocowania ładunków (specjalne szyny i zaczepy). 80% klientów Nissana kupuje go z podwójną kabiną. Jego ładowność wynosi 828 kg. Auto ma 5,13 m długości i 1,85 m szerokości. Standardowe wyposażenie to ABS, EBD i 2 poduszki powietrzne. Jest też tempomat, czujniki zmierzchu i deszczu i wiele innych ciekawych gadżetów.
Nissana Navarę wyposażono w silnik 2,5 l TDi o mocach 144 lub 171 KM. Do setki ten kolos rozpędza się w 11,3 s. Prędkość maksymalna wynosi 170 km/h, a średnie zużycie paliwa 9,8 l/100 km. W zbiorniku mieści się 80 l paliwa. 

 

Toyota Hilux.

Hilux to trochę inna filozofia konstrukcji pick-upa. O ile Nissan jest samochodem dobrym dla miejskiego szpanu, Hilux sprawdzi się lepiej na wsi i w pracy. Jest bardziej spartański, ale też bardziej terenowy i użytkowy. Model ten produkowany jest od 1984 roku. Obecnie mamy już 6 generacji Hiluxa. Do tej pory sprzedano ponad 12 milionów tych samochodów.
Dostępne w Europie Hiluxy pochodzą z fabryk Toyoty w RPA i Tajlandii. Wyposażone są w silniki 2,5 l D-4D (120 KM) i mocniejszy 3 l D-4D. Pozwala to na osiągnięcie maksymalnej prędkości 150 (165) km/h. Do setki Toyota potrzebuje 17,5 (13,5) s. Ładowność auta wynosi 1085 kg. Do baku mieści się 80 l paliwa. Seryjnie auto wyposażone jest w airbag kierowcy i pasażera. Długość samochodu wynosi 5,25 m, szerokość - 1,83 m. Wnętrze kabiny komfortem ustępuje trochę konkurencji. 

 

Mitsubishi L200.

To kolejne auto produkcji japońskiej, które nie odstaje od konkurencji. Seryjnie jest wyposażone w ABS, EBD i 2 poduszki powietrzne. Pod maską mamy wysokoprężny silnik 2,5 l DID o mocy 136 lub 160 KM. Pozwala to przyspieszyć do 100 km/h w 14,6 s. Uwagę zwraca niskie jak na pick-upa zużycie paliwa - średnio 8,7 l/100 km. Dlatego też wystarczy zbiornik o pojemności 75 l. Maksymalna prędkość L200 to 167 km/h.
Mitsubishi ma długość 5,04 m i 1,75 m szerokości. Ładowność wynosi 1080 kg

 

SsangYong Actyon Sport.

Ma zwolenników, ale też krytyków. Nie wszystkim podoba się "retro" styl tego modelu. W opisie auta występuje często określenie "styl kontrowersyjny", krytyka dotyczy też "niedoborów układu jezdnego". Najmocniejszy punkt SsangYonga to jego pochodzący ze współpracy z Mercedesem silnik 2 l o mocy 141 KM, którego średnie zużycie paliwa wynosi tylko 9 l/100 km. Do baku można nalać 70 l paliwa. SsangYong ma 4,96 m długości, 1,9 m szerokości i ładowność 800 kg. Mocny punkt tego auta to dość bogate wyposażenie seryjne i ceny, które zaczynają się do 80 tys. zł (ABS, EBD, 2 poduszki) do 95 tys. za wersję Elegance (automatyczna klimatyzacja, skórzana tapicerka, CD). 

 

Ford Ranger.

Auto jeszcze mało popularne na rynku europejskim, ale dość ciekawa propozycja dla miłośników pick-upów. Podobnie jak wcześniejsze modele występuje w wersji z kabiną krótką, przedłużoną lub podwójną. Za 7,5 tysiąca zł można dokupić zabudowę hard-top. Na wysokiej skrzyni można umieścić ładunek do 1075 kg. Samochód ma 5,07 m długości. Napędza go silnik 2,5 l TDCi o mocy 143 KM. Średnio pali tylko 8,9 l na 100 km. Ceny zaczynają się od 72 tys. zł (w standardzie 2 poduszki, ABS, CD z MP3). Auto na Europę jest produkowane w zakładach Forda w Tajlandii. 

 

Chevrolet Silverado.

Samochód niedostępny w Europie, ale trudno go pominąć w rankingu. Jest to pick-up nr 2 w USA i jedno z bezpieczniejszych aut tego segmentu. Otrzymał 5 gwiazdek w amerykańskich testach zderzeń czołowych i bocznych. Auto napędza cała gama silników od 4,3 l (197 KM) po V8 6 l o mocy 373 KM. Jest niestety drogi w utrzymaniu. Zależnie do wersji silnika, średnie spalanie może wynieść od 13,1 do nawet 20,75 l na 100 km. Ma kilka ciekawych rozwiązań - od nowego systemu mocowania ładunków po odchylenie tylnej ściany kabiny. W USA wybrano go "Truckiem 2007 roku". W Polsce dostępny tylko z prywatnego importu. 

 

Mazda BT-50

Ma 5,08 m długości i 1,72 m szerokości. Ładowność auta wynosi, zależnie od modelu, od 1105 do 1250 kg. Napędza ją silnik o pojemności 2,5 l i mocy 143 KM. Pozwala osiągnąć prędkość 100 km/h, zależnie od wersji, w 10,4 do 17,9 s. Szybkość maksymalna wynosi 158 (170) km/h. W wyposażeniu standardowym ma też dwa boczne airbagi

 

Fiat Strada.

Na koniec coś lżejszego kalibru. Produkowany od 1996 roku Fiat Strada pracuje na siebie i na polskich drogach. Autko jest dość zgrabne, choć to zupełnie inny ciężar gatunkowy niż modele wymienione wcześniej. W standardzie Strada ma ABS i poduszkę powietrzną kierowcy. Jej długość to 4,4 m, szerokość - 1,64 m. Silnik 1,2 l JTD ma moc 85 KM. Wystarcza na rozpędzenie się do setki w 13,5 s i maksymalną prędkość 165 km/h. Ładowność Fiata nie jest wcale taka mała i wynosi 705 kg. W Polsce Fiat Strada zajmuje 6. miejsce pod względem sprzedaży pick-upów

 

Dacia Logan

Z pewnością na siebie zapracuje, choć właściciela trudno będzie posądzić o szpanowanie. Ładowność Dacii to 800 kg (lepiej od Fiata) i towary do 1,8 m długości, za fotelami w kabinie jest jeszcze 300-litrowy schowek. Klienci będą mieli do wyboru silniki 1,4 l (75 KM), 1,6 l (87 i 105 KM) oraz wysokoprężny 1,5 dCi (68 KM). Średnie zużycia paliwa wyniesie trochę ponad 5 l/100 km. Tanio, choć z modą na pick-upy ma to niewiele wspólnego. 



RANKING PICKUPÓW WG:

Średnia ocena

 L.p.  Samochód Ocena
1 Dodge RamDodge Ram
(4,57)
2 Ford RangerFord Ranger
(4,19)
3 Toyota HiluxToyota Hilux
4 Nissan NavaraNissan Navara
(3,92)
5 Nissan Pick UpNissan Pick Up
(3,90)
6 Mitsubishi L200Mitsubishi L200
(3,88)

Silnik

 L.p.  Samochód Ocena
1 Nissan NavaraNissan Navara
(4,15)
2 Toyota HiluxToyota Hilux
(4,13)
3 Mitsubishi L200Mitsubishi L200
(3,81)

Skrzynia biegów

 L.p.  Samochód Ocena
1 Toyota HiluxToyota Hilux
(4,10)
2 Nissan NavaraNissan Navara
(4,02)
3 Mitsubishi L200Mitsubishi L200
(3,88)

Układ jezdny

 L.p.  Samochód Ocena
1 Toyota HiluxToyota Hilux
(4,10)
2 Mitsubishi L200Mitsubishi L200
(4,04)
3 Nissan NavaraNissan Navara
(3,79)

Widoczność

 L.p.  Samochód Ocena
1 Toyota HiluxToyota Hilux
(4,32)
2 Mitsubishi L200Mitsubishi L200
(4,11)
3 Nissan NavaraNissan Navara
(4,06)

Ergonomia

 L.p.  Samochód Ocena
1 Toyota HiluxToyota Hilux
(4,15)
2 Nissan NavaraNissan Navara
(4,12)
3 Mitsubishi L200Mitsubishi L200
(4,04)

Wentylacja i ogrzewanie

 L.p.  Samochód Ocena
1 Mitsubishi L200Mitsubishi L200
(4,33)
2 Nissan NavaraNissan Navara
(4,16)
3 Toyota HiluxToyota Hilux
(4,03)

Przestrzeń w aucie

 L.p.  Samochód Ocena
1 Toyota HiluxToyota Hilux
(4,31)
2 Mitsubishi L200Mitsubishi L200
(3,97)
3 Nissan NavaraNissan Navara
(3,88)

Wyciszenie

 L.p.  Samochód Ocena
1 Nissan NavaraNissan Navara
(3,84)
2 Toyota HiluxToyota Hilux
(3,43)
3 Mitsubishi L200Mitsubishi L200
(3,40)

Ekonomiczność

 L.p.  Samochód Ocena
1 Toyota HiluxToyota Hilux
(3,88)
2 Nissan NavaraNissan Navara
(3,71)
3 Mitsubishi L200Mitsubishi L200
(3,56)

Niezawodność (drobiazgi)

 L.p.  Samochód Ocena
1 Toyota HiluxToyota Hilux
(4,21)
2 Mitsubishi L200Mitsubishi L200
(3,93)
3 Nissan NavaraNissan Navara
(3,83)

Niezawodność (usterki)

 L.p.  Samochód Ocena
1 Toyota HiluxToyota Hilux
(4,37)
2 Nissan NavaraNissan Navara
(3,84)
3 Mitsubishi L200Mitsubishi L200
(3,73)

Całokształt

 L.p.  Samochód Ocena
1 Toyota HiluxToyota Hilux
(4,15)
2 Mitsubishi L200Mitsubishi L200
(3,87)
3 Nissan NavaraNissan Navara
(3,83)

Stosunek jakość/cena

 L.p.  Samochód Ocena
1 Toyota HiluxToyota Hilux
(4,08)
2 Mitsubishi L200Mitsubishi L200
(3,78)
3 Nissan NavaraNissan Navara
(3,76)
Free counters!

PATRONI I PARTNERZY "CHALLENGE: ARMENIA"

patronat honorowy wyprawy

ZAPOWIEDZI: